"Życie zgodnie z filozofią Slow Life & Garden - bez pośpiechu, w zgodzie z naturą"

W państwach Europy Zachodniej i w USA rozpowszechnia się filozofia Slow Life & Garden, w myśl której drogą do długiego, spokojnego i szczęśliwego życia jest zaprzestanie sprzeciwiania się naturze i jej prawom. Wiąże się to przede wszystkim ze zmianą stylu życia i przyjęciem innych priorytetów życiowych. W miejsce stresu, zaganiania, pogoni za pracą i pieniędzmi powinno wejść spokojne życie prowadzone w oddaleniu od miejskiego zgiełku - na wsi, na łonie przyrody, zgodnie z prawami natury. Niezwykle ważną rolę odgrywa w tym przypadku również właściwy sposób odżywiania - zdrowe jedzenie przygotowane z naturalnych rodzimych produktów.

Przekonanie o tym, że trening pod nadzorem osobistego trenera to luksus dostępny tylko dla ludzi zamożnych powoli odchodzi do lamusa.

Co więcej, zaobserwować można swoistą modę na ćwiczenia wraz z osobistym trenerem.

Jakie są zalety a jakie wady treningu pod okiem osobistego specjalisty?
Trener personalny to osoba, której zadaniem jest takie pokierowanie Twoim treningiem, by w miarę szybko i w całkowicie bezpieczny dla Ciebie sposób osiągnąć zamierzone rezultaty. Instruktor tak dobierze ćwiczenia, by osiągnąć cel, który sobie założyłaś - indywidualne ustalenie treningu sprawia, że z usług trenera mogą korzystać niemalże wszyscy: również osoby starsze oraz kobiety w ciąży. Dużą zaletą treningów indywidualnych jest ogromne urozmaicenie ćwiczeń, które dodatkowo zwiększy Twoją ciekawość i motywację - podczas treningu nie ma miejsca na nudę.
Trener na bieżąco koryguje nawet najmniejsze błędy, które popełniasz podczas ćwiczenia, niwelowane jest w ten sposób ryzyko tego, że ulegniesz kontuzji. Bardzo ważnym zadaniem trenera personalnego jest utrzymywanie wysokiej motywacji klienta - trener nie pozwoli Ci się poddać, gdy będziesz mieć gorszy dzień, bądź gdy będziesz uważała, że nie jesteś w stanie osiągnąć celu.

Trening personalny ma również swoje wady. Przede wszystkim, w porównaniu do zwykłej wizyty na siłowni, jest on droższy. Stawka zależna jest też od tego, jak często ćwiczysz oraz od tego, jakie kwalifikacje i jak duże doświadczenie ma twój osobisty trener. Jeżeli jest to osoba znana prawdopodobnie zapłacisz jeszcze więcej. Trening z osobistym instruktorem powinien być treningiem systematycznym, nie angażuj się jeżeli na ćwiczenia możesz przeznaczyć średnio trzy lub cztery godziny w miesiącu - w takich wypadkach odpowiedniejsze będzie bieganie, na pewno nie trening z osobistym instruktorem.

Fotografie:

zdrowie

medycyna

lekarstwa

odżywki